PHILLY (Loosely Related to The Philadelphia Phillies)

1385386388390391414

Comments

  • The JugglerThe Juggler Behind that bush over there.Posts: 42,656
    edited January 28
    Edit--wrong thread. While I'm here, though: fuck Winter and fuck snow. I need golf weather asap. 
    Post edited by The Juggler on
    chinese-happy.jpg
  • Jearlpam0925Jearlpam0925 Deep South PhillyPosts: 15,014
  • Cliffy6745Cliffy6745 Posts: 32,545
    Thinking we're getting 6. Also came across this site today and it's pretty cool

    https://www.ventusky.com/

    -56 in Greenland earlier today


  • F Me In The BrainF Me In The Brain this knows everybody from other commetsPosts: 27,119
    Just like my marriage.  One person thinks 4-8 while the other person thinks it is 6-12.  ;)
    Fuck the snow.  Just means work....and that u have to run on the fucking dreadmill.  
    The kid will love it.

    The love he receives is the love that is saved
  • The JugglerThe Juggler Behind that bush over there.Posts: 42,656
    I'm definitely gonna be one of those snow bird retirees in 15-20 years. This shit is for the birds. 
    chinese-happy.jpg
  • The JugglerThe Juggler Behind that bush over there.Posts: 42,656
    Fetterman meeting Biden in Pittsburgh today, outside, wearing shorts... on brand. 
    chinese-happy.jpg
  • Jearlpam0925Jearlpam0925 Deep South PhillyPosts: 15,014
    Look man we're going to be all living in a Florida environment in another 20 years anyway. This is, what, gonna be the first substantive snow storm in what like 4 or 5 years? This isn't like a regular occurrence anymore. Easy ya friggin grinches.
  • Johnny AbruzzoJohnny Abruzzo PhillyPosts: 8,346
    Look man we're going to be all living in a Florida environment in another 20 years anyway. This is, what, gonna be the first substantive snow storm in what like 4 or 5 years? This isn't like a regular occurrence anymore. Easy ya friggin grinches.
    Cosign.

    Are Fetterman & Biden meeting at the collapsed bridge?
    Spectrum 10/27/09; New Orleans JazzFest 5/1/10; Made in America 9/2/12; WF Center 10/21/13;
    WF Center 10/22/13; Baltimore Arena 10/27/13; WF Center 4/28/16; WF Center 4/29/16;
    Fenway Park 8/7/16; Fenway Park 9/2/18; SeaHearNow Asbury Park 9/18/21

    Tres Mtns - TLA 3/23/11
    EV - Tower Theatre 6/25/11
    Temple of the Dog - Tower Theatre 11/5/16
  • Jearlpam0925Jearlpam0925 Deep South PhillyPosts: 15,014
    Yeah I think everybody's there. Lamb, too.


  • eeriepadaveeeriepadave West Chester, PAPosts: 36,945
    War on Drugs were fucking fantastic last night!

    Weather kinda sucked but it was worth it
    bf959b1f-9b77-457c-baf8-038776f33339_zps8a6a389d.jpg?t=1365722973
    8/28/98- Camden, NJ
    10/31/09- Philly
    5/21/10- NYC
    9/2/12- Philly, PA
    7/19/13- Wrigley
    10/19/13- Brooklyn, NY
    10/21/13- Philly, PA
    10/22/13- Philly, PA
    10/27/13- Baltimore, MD
    Tres Mts.- 3/23/11- Philly
    Eddie Vedder- 6/25/11- Philly
  • Johnny AbruzzoJohnny Abruzzo PhillyPosts: 8,346
    War on Drugs were fucking fantastic last night!

    Weather kinda sucked but it was worth it
    Yes that show was spectacular. Amazing setlist.
    Spectrum 10/27/09; New Orleans JazzFest 5/1/10; Made in America 9/2/12; WF Center 10/21/13;
    WF Center 10/22/13; Baltimore Arena 10/27/13; WF Center 4/28/16; WF Center 4/29/16;
    Fenway Park 8/7/16; Fenway Park 9/2/18; SeaHearNow Asbury Park 9/18/21

    Tres Mtns - TLA 3/23/11
    EV - Tower Theatre 6/25/11
    Temple of the Dog - Tower Theatre 11/5/16
  • Jearlpam0925Jearlpam0925 Deep South PhillyPosts: 15,014
    This is awesome. Biggest takeaway for me: my god the 90s and 2010/20's are fucking pathetic. Also, yeah, Chase should go into the HOF along with Jimmy.


  • pjhawkspjhawks Posts: 11,575
    edited February 3
    If any of you guys wanna see some funny stuff check out The Black Keys Twitter.  They are totally mocking all these commissioner and school board meetings as ads for their tour.  Funny stuff 

    https://twitter.com/theblackkeys/status/1488527977788940295?s=21

    https://twitter.com/theblackkeys/status/1488891310656274433?s=21
    Post edited by pjhawks on
  • Johnny AbruzzoJohnny Abruzzo PhillyPosts: 8,346
    pjhawks said:
    If any of you guys wanna see some funny stuff check out The Black Keys Twitter.  They are totally mocking all these commissioner and school board meetings as ads for their tour.  Funny stuff 

    https://twitter.com/theblackkeys/status/1488527977788940295?s=21

    https://twitter.com/theblackkeys/status/1488891310656274433?s=21
    That is awesome!

    Dads
    Interested in
    Choosing our
    Kids
    Songs
    Spectrum 10/27/09; New Orleans JazzFest 5/1/10; Made in America 9/2/12; WF Center 10/21/13;
    WF Center 10/22/13; Baltimore Arena 10/27/13; WF Center 4/28/16; WF Center 4/29/16;
    Fenway Park 8/7/16; Fenway Park 9/2/18; SeaHearNow Asbury Park 9/18/21

    Tres Mtns - TLA 3/23/11
    EV - Tower Theatre 6/25/11
    Temple of the Dog - Tower Theatre 11/5/16
  • Jearlpam0925Jearlpam0925 Deep South PhillyPosts: 15,014
    That's great. We certainly could afford more non-crazy people to start speaking their minds more into the ether.
  • Johnny AbruzzoJohnny Abruzzo PhillyPosts: 8,346
    That's great. We certainly could afford more non-crazy people to start speaking their minds more into the ether.
    I'm basically always tied up when they have the school board meetings. These people, on the other hand, seemingly have nothing else to do with their lives.
    Spectrum 10/27/09; New Orleans JazzFest 5/1/10; Made in America 9/2/12; WF Center 10/21/13;
    WF Center 10/22/13; Baltimore Arena 10/27/13; WF Center 4/28/16; WF Center 4/29/16;
    Fenway Park 8/7/16; Fenway Park 9/2/18; SeaHearNow Asbury Park 9/18/21

    Tres Mtns - TLA 3/23/11
    EV - Tower Theatre 6/25/11
    Temple of the Dog - Tower Theatre 11/5/16
  • Jearlpam0925Jearlpam0925 Deep South PhillyPosts: 15,014
    That's great. We certainly could afford more non-crazy people to start speaking their minds more into the ether.
    I'm basically always tied up when they have the school board meetings. These people, on the other hand, seemingly have nothing else to do with their lives.
    I hear ya - that goes for any civic-related meetings. The only people that have time on their hands are the type people who go to meetings in Parks & Rec. Way too much influence goes to those who show up to meetings. Unfortunately, that's why we have to show up, haha...


  • Cliffy6745Cliffy6745 Posts: 32,545
    Uggggh…always sitting in the middle of the shop, with animals hanging around her, knitting. Good people. 



  • Cliffy6745Cliffy6745 Posts: 32,545
    That's great. We certainly could afford more non-crazy people to start speaking their minds more into the ether.
    I'm basically always tied up when they have the school board meetings. These people, on the other hand, seemingly have nothing else to do with their lives.
    I hear ya - that goes for any civic-related meetings. The only people that have time on their hands are the type people who go to meetings in Parks & Rec. Way too much influence goes to those who show up to meetings. Unfortunately, that's why we have to show up, haha...


    “People caring loudly”

    Parks and Rec is the best 
  • F Me In The BrainF Me In The Brain this knows everybody from other commetsPosts: 27,119
    Wow, roughly lived in.
    The love he receives is the love that is saved
  • Cliffy6745Cliffy6745 Posts: 32,545
    Dirtballs in there now 
  • Jearlpam0925Jearlpam0925 Deep South PhillyPosts: 15,014
    All things considered that's a bargain.
  • Cliffy6745Cliffy6745 Posts: 32,545
    All things considered that's a bargain.
    I guess? I mean, yeah, assuming those houses on tasker go for the $950k they are asking then you have to be able to knock that down and rebuild for what, another $300k?
  • Jearlpam0925Jearlpam0925 Deep South PhillyPosts: 15,014
    edited February 5
    All things considered that's a bargain.
    I guess? I mean, yeah, assuming those houses on tasker go for the $950k they are asking then you have to be able to knock that down and rebuild for what, another $300k?
    Not saying they'd get what they're asking necessarily but I'd say it's close. Rehabbing is cheaper than building new. The biggest "steal" is the free parking.
    Post edited by Jearlpam0925 on
  • Cliffy6745Cliffy6745 Posts: 32,545
    All things considered that's a bargain.
    I guess? I mean, yeah, assuming those houses on tasker go for the $950k they are asking then you have to be able to knock that down and rebuild for what, another $300k?
    Not saying they'd get what they're asking necessarily but I'd say it's close. Rehabbing is cheaper than building new. The biggest "steal" is the free parking.
    That shit is getting knocked the fuck down 
  • Jearlpam0925Jearlpam0925 Deep South PhillyPosts: 15,014
    All things considered that's a bargain.
    I guess? I mean, yeah, assuming those houses on tasker go for the $950k they are asking then you have to be able to knock that down and rebuild for what, another $300k?
    Not saying they'd get what they're asking necessarily but I'd say it's close. Rehabbing is cheaper than building new. The biggest "steal" is the free parking.
    That shit is getting knocked the fuck down 
    Haha not at 300k it's not. Can almost guarantee that's a rehab. The outside looks fine. They'll gut it ( actually the hardwoods look fine), glam up the kitchen, add an extra bath, a roof deck, boom done.
  • F Me In The BrainF Me In The Brain this knows everybody from other commetsPosts: 27,119
    A crime not to leave Don's Bike Shop in place as part of the reno.
    The love he receives is the love that is saved
  • Cliffy6745Cliffy6745 Posts: 32,545
    All things considered that's a bargain.
    I guess? I mean, yeah, assuming those houses on tasker go for the $950k they are asking then you have to be able to knock that down and rebuild for what, another $300k?
    Not saying they'd get what they're asking necessarily but I'd say it's close. Rehabbing is cheaper than building new. The biggest "steal" is the free parking.
    That shit is getting knocked the fuck down 
    Haha not at 300k it's not. Can almost guarantee that's a rehab. The outside looks fine. They'll gut it ( actually the hardwoods look fine), glam up the kitchen, add an extra bath, a roof deck, boom done.
    I got my money on demo, as with every other aging property in this city. If they can get out of it for $600k they’ll make a lot of money 
  • Jearlpam0925Jearlpam0925 Deep South PhillyPosts: 15,014
    You're confusing us for Fishtown. South Philly is probably the most mature, built out, dense, least vacated land in the city outside of CC. I like this let's put money on it. I'm telling you - that's not a shell to be bulldozed. It's a 1700 sq ft house with a driveway. If the actual house was falling down maybe. They're gonna gut it and rehab. The ceiling is drop ceiling for chrissakes, the developers will love that.

    To demo this place and then build new will cost more time and money than to renovate, I promise you that. And developers will do what's cheaper and quicker. They'll slap up new sheetrock, fancy new appliances, put those shitty iron steps in that have spaces between the steps, which I don't get why people buy those places, drives me nuts.

    Money, cheesesteaks, roast porks, hoagies, 401ks, whatever it is let's do it.
Sign In or Register to comment.