Pearl Jam get shoes thrown at them.

edited September 2010 in The Porch
http://www.youtube.com/watch?v=pa8Db8DvTXQ

What's the deal with this? Was it a on a festival where they weren't wanted or an official concert. It is just bizarre.
Post edited by Unknown User on

Comments

  • pjtradekingpjtradeking Posts: 4,043
    11/05/93 – Empire Polo Fields: Indio, CA [100m]
    attendance: 25,000
    support act: Weapon of Choice, Eleven and American Music Club
    soundcheck: Wash, Alone, Yellow Ledbetter
    set: Release, Go, Animal, Why Go, Deep, Jeremy, Glorified G, Daughter/Improv (It’s Time to Realign Your Body with Your Mind), Alive, Rearviewmirror, Improv (Thank You), Blood, Rats, Once, Porch/(Tearing), Fuck Me in the Brain
    enc: Sonic Reducer, Even Flow, Indifference, Baba O’Riley
    notes: This show, originally planned for the LA area, was problematic with respect to parking and cold temperatures. The unruly crowd was moshing in line during the soundcheck and to PA music! Before PJ started, a roadie sang a hysterical rendition of ‘Copa Cabana.’ The audience is launching shoes at the stage even before and during the opening acts. In fact, during Eleven’s set, a shoe hits Jack Iron’s bass drum, he stops the song and says that if he finds out who threw it he would make him pay for the damages (quite pissed). Finally, PJ hits the stage, with the audience behaving outrageously. Prior to ‘Deep,’ Ed remarks, “Kill your local rapist, but torture him first, then serve him to your enemy for dinner.” Later: “The first guy I met today gave me this book and asked if I wanted to know the secret for living forever.” Tossing it into the crowd, he says, “Why the fuck would I want to live forever?” During ‘Porch,’ Ed invites the audience to spit at him. The agitated crowd, continuing to throw stuff onto the stage, leads Ed to comment that “… me and Jeff are going to the front gate and when you exit, we are going to beat the shit out of every barefoot person here” and “… throw a gun so I can shoot you.” The band eventually plays from behind their amps so they won’t be hit by the flying shoes. This audience was awful. The recording of ‘Blood’ from this show is released on the ‘Daughter’ single. ‘Fuck Me in the Brain’ was released later on the third fan club single (as ‘Ramblings’). The guys deserve a medal for playing this long and this well despite the rowdy crowd.
    Never, ever, flipping forget
    "Free Shipping" SPEEDY MCCREADY

    My friend was going to see Eddie last night. Since he was in Vegas, I gave him 5 Grand to gamble with. I told him I wanted it all to go on Black. Bastard! PhillyCrownOfThorns-11-2-12
  • Thank you for the response. The boys really did a great job of handling it.
  • KF283313KF283313 Posts: 35
    that is so crazy! Eddie handles it so well!
    if nothing is everything, I'll have it all
  • pjtradekingpjtradeking Posts: 4,043
    Thank you for the response. The boys really did a great job of handling it.

    http://www.youtube.com/watch?v=nd9iOpMSOns

    http://www.youtube.com/watch?v=iOzCn7hEtrs

    These should put it in better perspective.... :lol:
    Never, ever, flipping forget
    "Free Shipping" SPEEDY MCCREADY

    My friend was going to see Eddie last night. Since he was in Vegas, I gave him 5 Grand to gamble with. I told him I wanted it all to go on Black. Bastard! PhillyCrownOfThorns-11-2-12
  • DelDel Posts: 28
    Thank you for the response. The boys really did a great job of handling it.

    http://www.youtube.com/watch?v=nd9iOpMSOns

    http://www.youtube.com/watch?v=iOzCn7hEtrs

    These should put it in better perspective.... :lol:

    Classy.
    Philly 09, 1,2,3,4
    New Orleans '10 (Jazz Fes.)
    Newark NJ '10
    MSG 1,2 '10

    Listen to Sage Francis!!
  • i_lov_iti_lov_it Perth, Western AustraliaPosts: 3,898


    What's the deal with this? Was it a on a festival where they weren't wanted or an official concert. It is just bizarre.

    Whoa!..You're "QUICK"...that happened like... *17 Years ago* haha... :P
    E.V. - "Music is a Weapon of Mass Construction"
    Perth-20th March 1998
    Perth-23rd February 2003
    Perth-25th November 2006
    Perth-14th November 2009
    E.V. - Perth-31st March, 1st April 2011
  • how bizarre. Ed really did handle this well. Any other frontman would have walked off. But I guess everyone from that era wanted to do exactly what Axl Rose WOULDN'T have done, and that's stay calm!
    Gimli 1993
    Fargo 2003
    Winnipeg 2005
    Winnipeg 2011
    St. Paul 2014
  • i_lov_it wrote:


    What's the deal with this? Was it a on a festival where they weren't wanted or an official concert. It is just bizarre.

    Whoa!..You're "QUICK"...that happened like... *17 Years ago* haha... :P

    LOL I know. So, are you looking forward to Vitalogy?

    Anyway found this in the download thread and giving it a listen, up to Porch and Ed does not sound happy.
  • whispering handswhispering hands Under your skinPosts: 13,527
    KF283313 wrote:
    that is so crazy! Eddie handles it so well!
    Yea h especially since he ends up taking a showe to the head at one point.. I was beating the SHIT outta people the whole concert even before PJ got onstage, just cause I was like "quit fucking throwing shoes at the bands!", but once PJ got up there and I realized the whole bullshit shoe launch was still on I took my shoes off and started beating people at random, yeah that's no better than throwing shoes at the band but I was pissed.. yeah VERY crazy concert to have gotten to see. If I remember right they opened the bar three hours before anyone got on stage, and everyone I ran into all day was drunker'n FUCK.. I've always thought that that fact had alot to do with it.. I actually WORKED athe Empire at the time of tis show and I caught shit over the whole thing for months..lmao
    D1B50013-8BB5-4861-B9BC-AA0D88D58DF4.jpg

    The first rule of the ten club fight club is you don't talk about the ten club fight club!
  • whispering handswhispering hands Under your skinPosts: 13,527
    God I love You Tube for that shit.. anytime I want to reminisce, that show is right there...Good thing we moved all the stables back by two barns the day before!!!!! As a metter of fact there was two VERY famously owned Ponies install that week.. God, memories... I"'m still here.... you fuckers have to go, cause they're gonna kick you out.." lmmfao god that was some insane shit!! My favorite though is when he tell everyone, "someone throw a gun up here so I can shoot you all.. I say that in love you know this.". Oh god my side hurts..
    D1B50013-8BB5-4861-B9BC-AA0D88D58DF4.jpg

    The first rule of the ten club fight club is you don't talk about the ten club fight club!
  • i_lov_it wrote:


    What's the deal with this? Was it a on a festival where they weren't wanted or an official concert. It is just bizarre.

    Whoa!..You're "QUICK"...that happened like... *17 Years ago* haha... :P

    yeup...this was also ramblings 3
    it's largely due to eddie that i liked to jump off of things as a child...
  • demetriosdemetrios canadaPosts: 55,440
    Paul David wrote:
    how bizarre. Ed really did handle this well. Any other frontman would have walked off. But I guess everyone from that era wanted to do exactly what Axl Rose WOULDN'T have done, and that's stay calm!

    Nickelback's Chad Kroeger took it hard when he got hit with a pickle!

    http://www.youtube.com/watch?v=H_7ZOEk0sOA
  • speaking of throwing stuff at concerts... i'd hate to be the (un)lucky recipient during L7's reading fest performance in ...91?...92?...that had to be the worst...'nough said!
    it's largely due to eddie that i liked to jump off of things as a child...
  • shoe the shoeless!!!!

    love this boot!!!
    Mansfield, MA - Jul 02, 2003; Mansfield, MA - Jul 03, 2003; Mansfield, MA - Jul 11, 2003; Boston, MA - Sep 29, 2004; Reading, PA - Oct 01, 2004; Hartford, CT - May 13, 2006; Boston, MA - May 24, 2006; Boston, MA - May 25, 2006; Hartford, CT - Jun 27, 2008; Mansfield, MA - Jun 28, 2008; Mansfield, MA - June 30, 2008; Hartford, CT - May 15, 2010; Boston, MA - May 17, 2010; [EV - Providence, RI - June 15, 2011; EV - Hartford, CT - June 18, 2011]; Worcester, MA - Oct. 15, 2013; Worcester, MA - Oct. 16, 2013; Hartford, CT - Oct. 25, 2013; Boston, MA -  August 5, 2016; Boston, MA - August 7, 2016...



  • "me and Jeff are going to the front gate and when you exit, we are going to beat the shit out of every barefoot person here

    classic young angry eddie
    {if (work != 0) {
    work = work + 1;
    sleep = sleep - work * 10;}
    else if (work >= 0) {
    reality.equals(false);
    work = work +1;
    }system("pause");
    return 0;}
  • unlost dogsunlost dogs Greater BostonPosts: 12,553
    During "Fuck Me In The Brain" Eddie used a word that would get him put on a timeout from the boards... bad, bad angry young Eddie.

    Go and stand in the corner for three days.
    15 years of sharks 06/30/08 (MA), 05/17/10 (Boston), 09/03/11 (Alpine Valley), 09/04/11 (Alpine Valley), 09/30/12 (Missoula), 07/19/13 (Wrigley), 10/15/13 (Worcester), 10/16/13 (Worcester), 10/25/13 (Hartford), 12/4/13 (Vancouver), 12/6/13 (Seattle), 6/26/14 (Berlin), 6/28/14 (Stockholm), 10/16/14 (Detroit)
  • demetriosdemetrios canadaPosts: 55,440
    speaking of throwing stuff at concerts... i'd hate to be the (un)lucky recipient during L7's reading fest performance in ...91?...92?...that had to be the worst...'nough said!

    yep, '92! :shock:

    http://www.youtube.com/watch?v=zLXp9w-Plqo
  • unlost dogsunlost dogs Greater BostonPosts: 12,553
    demetrios wrote:
    speaking of throwing stuff at concerts... i'd hate to be the (un)lucky recipient during L7's reading fest performance in ...91?...92?...that had to be the worst...'nough said!

    yep, '92! :shock:

    http://www.youtube.com/watch?v=zLXp9w-Plqo

    Oh my. Oh, oh my.

    See, now that's just wrong.
    15 years of sharks 06/30/08 (MA), 05/17/10 (Boston), 09/03/11 (Alpine Valley), 09/04/11 (Alpine Valley), 09/30/12 (Missoula), 07/19/13 (Wrigley), 10/15/13 (Worcester), 10/16/13 (Worcester), 10/25/13 (Hartford), 12/4/13 (Vancouver), 12/6/13 (Seattle), 6/26/14 (Berlin), 6/28/14 (Stockholm), 10/16/14 (Detroit)
  • demetrios wrote:
    speaking of throwing stuff at concerts... i'd hate to be the (un)lucky recipient during L7's reading fest performance in ...91?...92?...that had to be the worst...'nough said!

    yep, '92! :shock:

    http://www.youtube.com/watch?v=zLXp9w-Plqo


    hahahahaha...of course that would be on youtube
    it's largely due to eddie that i liked to jump off of things as a child...
  • OceanInDisguise13OceanInDisguise13 Behind the sunPosts: 917
    KF283313 wrote:
    that is so crazy! Eddie handles it so well!
    Yea h especially since he ends up taking a showe to the head at one point.. I was beating the SHIT outta people the whole concert even before PJ got onstage, just cause I was like "quit fucking throwing shoes at the bands!", but once PJ got up there and I realized the whole bullshit shoe launch was still on I took my shoes off and started beating people at random, yeah that's no better than throwing shoes at the band but I was pissed.. yeah VERY crazy concert to have gotten to see. If I remember right they opened the bar three hours before anyone got on stage, and everyone I ran into all day was drunker'n FUCK.. I've always thought that that fact had alot to do with it.. I actually WORKED athe Empire at the time of tis show and I caught shit over the whole thing for months..lmao


    LOL love it. That was some crazy stuff. Glad you made it out alive. lmao Ed handles it too well though. Thanks all for sharing this.
    I wish I was an alien at home behind the sun.....
    I wanna race..with the sundown..I want a last breath..I don't let out...
  • I remember seeing this and thinking Ed was crazy. If my memory is correct he take a shoe and licks the bottom of it I believe right before he says, "MMM...your dirt is my fucking food". He also puts a shirt on that gets thrown up there and the shoe and shirt are completely covered in dirt. This clip defiantly shows Ed's got quite the pair because staying on that stage took balls.
    1998 - St. Louis
    2000 - St. Louis
    2003 - West Palm Beach, St. Louis, Champaign, Bonner Springs, and East Troy
    2004 - St. Louis, Asheville, and Kissimmee
    2005 - Kitchener and London, Ontario
    2006 - Chicago Night 1, Cincinnati, and St. Paul Night 1
    2007 - Lollapalooza
    2010 - St. Louis and Noblesville
    2011 - East Troy PJ20 Night 1 and Night 2
    2013 - Wrigley and Oklahoma City
    2014 - St. Louis and Memphis

    "I know I was born and I know that I'll die...the in between is mine"
  • Jack Daniels + Eddie Vedder = one dynamic duo
    Mansfield, MA - Jul 02, 2003; Mansfield, MA - Jul 03, 2003; Mansfield, MA - Jul 11, 2003; Boston, MA - Sep 29, 2004; Reading, PA - Oct 01, 2004; Hartford, CT - May 13, 2006; Boston, MA - May 24, 2006; Boston, MA - May 25, 2006; Hartford, CT - Jun 27, 2008; Mansfield, MA - Jun 28, 2008; Mansfield, MA - June 30, 2008; Hartford, CT - May 15, 2010; Boston, MA - May 17, 2010; [EV - Providence, RI - June 15, 2011; EV - Hartford, CT - June 18, 2011]; Worcester, MA - Oct. 15, 2013; Worcester, MA - Oct. 16, 2013; Hartford, CT - Oct. 25, 2013; Boston, MA -  August 5, 2016; Boston, MA - August 7, 2016...



  • funny shit, i'll have a better look when i have more time. what would've been funny if ed hadd done the scene from the holy grail.... follow the shoe for it is a sign. :lol:
    Glasgow cathouse-1992-2-23, San diego sports arena-1995-11-06 & 07, Glasgow secc-2000-06-03, Tampa st petes times forum-2003-04-13, London O2 arena-2009-08-18, Belfast odyssey arena-2010-06-23.Leeds 2014 - 07-08
Sign In or Register to comment.